Zilnic apar rețele sociale noi și aplicații online, deci e logic ca o companie care vrea să înceapă cu promovarea online să fie dezorientată, să nu știe de unde ar trebui să înceapă, ce aplicații să folosească.
Unii îți vor spune că trebuie neapărat să ai pagină de Facebook, alții că trebuie să creezi conținut video pe Youtube, iar mai nou ar trebui să postezi fotografii pe Instagram sau poze cu produsele pe care le vinzi pe Pinterest.
Totuși, ce faci dacă nu ai timp să folosești toate rețelele sociale, să încerci până când descoperi cea mai bună rețea socială pentru brandul tău? Dacă vrei să externalizezi serviciile de promovare online poți apela la Advertica.
Dacă ai tangență cu rețelele sociale și chef de muncă trebuie să testezi rețelele sociale în vogă acum, până descoperi ce se potrivește brandului tău, plecând de la rețelele unde își petrece timpul liber publicul tău țintă și monitorizând rezultatele obținute, fie că vorbim de generarea de trafic către site-ul propriu, conversii, discuții cu clienții potențiali, reacții la mesajele postate sau comentarii, mesaje primite de la fani.
De unde trebuie să începi:
Bloguri. Sunt de fapt site-uri cu articole afișate în ordine invers cronologică. Conținutul este actualizat frecvent de către bloggeri. Mulți cititori au mai multă încredere în articolele apărute pe bloguri decât în știrile din presă. Putem crea un blog pentru a informa rapid publicul despre noutățile ce apar în viața brandului de care ne ocupăm și putem contacta bloggeri pentru a realiza o campanie de promovare prin intermediul blogurilor, dacă publicul nostru țintă se suprapune cu audiența lor.
Facebook – utilizatorii folosesc rețeaua socială pentru a păstra legătura cu prietenii, pentru a se informa, pentru a posta și a vedea fotografii cu cei apropiați, pentru a publica mesaje, pentru a se juca în rețea. Putem folosi Facebook pentru a crea o comunitate în jurul brandului pe care îl reprezentăm, prin intermediul unei pagini de Facebook. Atenție – persoanele își crează conturi personale pe Facebook, dar pentru branduri trebuie să creăm o pagină de brand.
Youtube – serviciul de videosharing este folosit pentru a publica sau a vizualiza clipuri video. Un brand poate folosi Youtube pentru a încărca clipuri video de interes pentru publicul său: noutăți despre produsele sau serviciile lansate, clipuri video ce prezintă aspecte din viața companiei, știri.
Twitter – serviciul de microblogging este folosit în România mai ales de tineri, de către cei din industrii apropiate de online: comunicare, advertising, IT, PR,blogging, jurnalism. Utilizatorii folosesc Twitter pentru a posta mesaje scurte, linkuri către articole, clipuri video și știri. Twitter este util pentru a posta și a afla informații de ultimă oră, pentru a fi informat, pentru acordarea de asistență tehnică. De regulă în mediul online noutățile apar întâi pe Twitter, după aceea pe Facebook.
LinkedIn – rețeaua de networking profesional este folosită de către utilizatori pentru a crea CV-uri online dar și o rețea de cunoștințe profesionale, utilă pentru găsirea unui job nou sau aflarea unei persoane cunoscute într-o firmă. Există și pagini de companie. O companie poate folosi LinkedIn pentru recrutarea de personal, monitorizarea concurenței, obținerea de recomandări de la partenerii și clienții actuali, găsirea de parteneri, furnizori, clienți noi.
De la aceste canale ar trebui să plece un brand când își construiește o strategie de promovare prin social media la noi. Pot fi luate în considerare și Pinterest, Instagram, dar acestea sunt ultranișate iar numărul de utilizatori din România este destul de mic. În ce privește Google+, aceasta oferă mai ales beneficii legate de optimizarea unui site pentru motoarele de căutare.
Oricum, în timp veți descoperi care sunt cele mai eficiente rețele pentru brandul vostru.