Crearea unui site pentru un restaurant – recomandări

De ce site-urile unor restaurante sunt așa de bine făcute încât abia aștepți să ajungi acolo pentru avea parte de experiențe interesante, pentru a experimenta senzațiile culinare, iar altele sunt așa de prost realizate încât nu știm cum să apăsăm mai repede butonul X?

Totul ține de designer, de conceptul din spatele site-ului și credem noi, de felul în care proprietarul colaborează cu cei care îi realizează site-ul pentru ca acesta să reflecte atmosfera din restaurant.

Zilele acestea am analizat mai multe site-uri aparținând unor restaurante, pentru a vedea ce ar trebui făcut și ce nu atunci când vine vorba de crearea unui site în acest domeniu.

În primul rând am remarcat că sunt multe elemente utile pentru clienți care lipsesc de pe site-urile restaurantelor.

Un site pentru un restaurant, indiferent de specificul acestuia, ar trebui să conțină:

  • datele de contact (număr de telefon, email, adresă, hartă, link către pagina de Facebook dacă ea există, de fapt chiar recomandăm asta);
  • programul de funcționare al restaurantului;
  • meniul cu prețuri, pentru a atrage clienții, mai ales dacă sunt prețuri de bun simț;
  • cât mai multe fotografii profesioniste din restaurant, chiar și panorame virtuale, foarte importante pentru că pot face diferența între un client care decide să vină la restaurant și unul care merge mai departe. Evitați fotografiile făcute de amatori, cele mișcate sau șterse, mai mult vă afectează imaginea.
  • posibilitatea de a rezerva o masă online;
  • coș de cumpărături cu posibilitatea de a comanda rapid introducând adresa de livrare la final, dacă restaurantul face și livrări la domiciliu;
  • detalii despre tipurile de evenimente care se pot organiza și capacitatea restaurantului;
  • testimoniale reale ale clienților restaurantului;

Ce nu ar trebui să conțină site-ul unui restaurant, sub nici o formă:

  • elemente grafice care îngreunează accesul pe site (da, la animațiile în Flash ne referim);
  • informații învechite, de exemplu am văzut restaurante care pe prima pagină promovau o ofertă pentru Revelion 2011;
  • prea multe informații în format PDF. Am văzut că se practică atașarea meniului în format PDF pe site. Totuși, o pagină normală poate fi accesată mult mai rapid și poate prezenta meniul într-un format mult mai atractiv pentru client. Nu mai spunem de reducerea timpului de așteptare, dacă clientul trebuie să descarce 20 de Mb de informații doar pentru a vedea ce aveți în meniu s-ar putea să îl pierdeți.
  • muzică de fundal, mai ales cea care pornește automat la deschiderea site-ului. Nu e nimic mai groaznic decât să stai în liniște navigând pe internet, să intri pe site-ul unui restaurant și boxele să pornească la maxim. Chiar dacă unii proprietari au impresia că o melodie pusă pe fundal va introduce clienții mai ușor în atmosfera restaurantului, de fapt ea îi sperie. Plus că sunt șanse mari ca persoana care intră pe site să asculte deja altă muzică pe calculator, deci muzica de pe site îl va deranja și mai mult.

În plus ar trebui ca site-ul restaurantului să fie optimizat și pentru mobil, fie că vorbim de tabletă sau smartphone. Aici sunt posibile două variante, realizarea din start a unui site optimizat sau realizarea unei versiuni a site-ului special pentru mobil.

Ce alte elemente credeți că ar trebui să fie prezente pe site-ul unui restaurant?

Recomandă!

1 Comentariu

  1. Pingback: Linkuri de weekend