Cât mă costă 100.000 de fani pe Facebook?

Când un client care apelează la serviciile de promovare prin social media îți pune întrebarea asta din scurt primul lucru pe care vrei să îl întrebi este: De ce ai nevoie de 100 de mii de fani pe Facebook?

Sursa foto

Majoritatea vor să ajungă la numărul ăsta de fani fără a avea o motivație precisă. Unii vor pentru că un concurent direct are și el o pagină de Facebook cu mulți fani, alții pentru că au impresia că numărul ăsta magic se convertește automat în mai mulți clienți și mai multe vânzări, alții pentru că șeful le-a spus că vrea 100.000 de fani pe Facebook, a auzit el că social media e viitorul dar trebuie să ai mulți fani pentru a fi relevant, influent.

Adevărul este că un număr mare de fani în rețelele sociale te poate ajuta să vinzi mai mult, să atragi mai mulți clienți, să fii mai relevant. Toate astea cu o singură, MARE condiție: fanii aceia trebuie să fie interesați de brandul tău, de ceea ce oferi tu.

Dacă vrem neapărat și dispunem de bani, putem ajunge la 100.000 de fani pe Facebook sau Twitter în câteva zile, poate chiar mai repede. Există suficiente site-uri unde se vând și se cumpără fani la fel ca la piață, în funcție de cerere și ofertă. Fanii din România se vând mai scump, cei care nu sunt condiționați de o anumită locație mai ieftin.

Cât costă o sută de mii de fani pe Facebook?

Cea mai ieftină variantă pe care am găsit-o, pe un forum de afară, este de 750 de dolari pentru 100.000 de fani. Fanii erau din toată lumea, dar nu se menționa nimic despre autenticitatea conturilor, activitatea utilizatorilor etc. Cel mai probabil cel care a făcut oferta e un tip care are acces la un număr impresionat de conturi de Facebook. Din ce am citit un afacerist de genul ăsta poate câștiga și 4000 de dolari pe lună din comerțul cu fani.

Când vine vorba de fani din România, prețurile sunt mai piperate, în jur de 150 lei pentru o mie de fani. Totuși, nimeni nu vă garantează că numărul de like-uri pe pagină nu va scădea ulterior sau că fanii vor interacționa pe pagina de Facebook. Fiind vorba de conturi false, create special pentru a genera like-uri, sunt șanse mari ca Facebook să șteargă cel puțin o parte din ele.

Merită să cumperi fani?

Răspunsul pe scurt este NU. Singurul avantaj pe care un brand îl obține dacă cumpără fani este că va impresiona mai ușor oamenii creduli, va da mai bine în rapoartele despre campanii. În rest nu vor crește vânzările, nu vor fi mai multe știri despre brand, nu va fi influențată cifra de afaceri, plus că dacă se va afla reputația brandului va avea de suferit.

Soluția corectă este crearea de conținut interesant în rețelele sociale, interacțiunea continuă cu fanii și realizarea unui plan de comunicare pe termen lung. Totuși, asta necesită un efort constant din partea brandurilor, și multe companii vor scurtături cu rezultate rapide.

 

Recomandă!