O pagină de Facebook nu este suficientă pentru o afacere locală

Facebook este cea mai utilizată rețea socială din România. Are peste 5,8 milioane de utilizatori la noi, iar la nivelul județului Bacău sunt aproape 100.000 de persoane care o accesează lunar, conform Facebrands.ro. În condițiile acestea, nu e de mirare că multe dintre afacerile locale și-au creat conturi de Facebook sau pagini în rețea, cu scopul de a își promova produsele sau serviciile către clienți.

Promovarea pe Facebook poate fi foarte benefică, dacă cel care crează pagina de companie are un minim de cunoștințe legate de marketingul online. Totuși, problema este că mulți proprietari de afaceri locale cred că Facebook poate înlocui toată activitatea de marketing.

Exemplul clasic: ni se întâmplă des la Advertica să discutăm cu un potențial client despre prezența lui online și despre metodele prin care poate ajunge cel mai eficient la client. De obicei lucrurile se complică atunci când proprietarul ne spune că el sau cineva de la firmă a creat o pagină de Facebook pentru a fi pe internet și că lui îi ajunge asta, nu are nevoie de site de prezentare, de campanii de marketing online sau alte strategii. Cel mai des mentalitatea asta apare la propietarii unor cluburi, baruri, cafenele, restaurante, pentru care Facebook =prezență pe internet.

În condițiile acestea noi trebuie să îi explicăm potențialului client cum funcționează Facebook. Să îi arătăm clientului că deși crearea unei pagini de Facebook e gratuită, tot trebuie să plătească pentru reclame, pentru ca mesajul lui să ajungă la câți mai mulți clienți sau fani. Să îi explicăm că datorită filtrelor aplicate de Facebook, doar 15%-20% maxim dintre fanii unei pagini văd efectiv mesajele postate pe aceea pagină și pentru ca 100% din fanii săi să vadă ofertele postate pe pagină el trebuie să plătească difuzarea unor mesaje sponsorizate.

După aceea începe munca de lămurire legată de necesitatea unui site de prezentare pentru compania sa. Aici îi explicăm clientului diferența între Facebook, care în esență poate fi folosit ca un canal de comunicare, și site-ul propriu, unde clientul are control deplin.

Dezavantajele unei pagini de Facebook

  • Pe Facebook nu avem control complet asupra aspectului paginii de companie, pe când un site de prezentare poate fi personalizat pentru transmite cât mai bine mesajul companiei, identitatea sa vizuală, valorile sale.
  • Pe Facebook depindem de filtrele lor pentru a interacționa cu fanii, pe când pe site-ul propriu avem control deplin asupra a ceea ce scriem, iar dacă un client  potențial ajunge pe site îl putem convinge să se aboneze la newsletterul nostru pentru a primi ofertele speciale ale companiei sau îl putem convinge să revină.
  • Facebook poate dispărea în câțiva ani, odată cu toți fanii paginii noastre și tot conținutul creat de companie. În schimb pe site-ul propriu conținutul rămâne mereu al companiei, iar vizitatorii pot accesa oricând site-ul, singura condiție fiind să nu uităm că trebuie plătit hostingul.

Să nu uităm de motoarele de căutare. Da, tot mai mulți oameni caută pe Facebook informații despre companiile locale, de aceea e bine să avem și o pagină de Facebook. Totuși, majoritatea utilizatorilor români de internet atunci când caută ceva încep cu motorul de căutare Google.ro. De exemplu, dacă eu am un restaurant în Bacău și singura mea prezență online este pe o pagină de Facebook, sunt șanse mici ca o persoană care caută pe Google restaurant Bacau să ajungă la mine, deoarece sunt site-uri ale unor restaurante locale optimizate pentru această căutare, care îi prezintă imediat acelei persoane oferta restaurantului.

Investiția într-un site de prezentare pentru o companie locală se amortizează în timp, deoarece pe site avem control deplin asupra interacțiunii cu clienții, iar site-ul de prezentare ne poate aduce alți clienți. Site-ul reprezintă imaginea online a unei companii, pe când pagina de Facebook este o metodă de comunicare cu clienții.

Dacă aveți o companie e absolut necesar să aveți un site de prezentare, abia după aceea puteți analiza dacă merită sau nu să vă creați și o pagină de Facebook, în funcție de domeniul în care activați.

Recomandă!
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkedin

4 Comments

  1. Tot nu m-ai convins sa optez pentru un site web si nu o pagina de facebook.
    Vino cu un argument solid si verificabil si o sa ai un site web de realizat.

    • Dacă trebuie să te convingem noi e grav. Știai că doar 5-10% dintre fani îți văd mesajele de pe pagină?

Lasă-ne un comentariu