O pagină de Facebook nu este suficientă pentru o afacere locală

Facebook este cea mai utilizată rețea socială din România. Are peste 5,8 milioane de utilizatori la noi, iar la nivelul județului Bacău sunt aproape 100.000 de persoane care o accesează lunar, conform Facebrands.ro. În condițiile acestea, nu e de mirare că multe dintre afacerile locale și-au creat conturi de Facebook sau pagini în rețea, cu scopul de a își promova produsele sau serviciile către clienți.

Promovarea pe Facebook poate fi foarte benefică, dacă cel care crează pagina de companie are un minim de cunoștințe legate de marketingul online. Totuși, problema este că mulți proprietari de afaceri locale cred că Facebook poate înlocui toată activitatea de marketing. Citește tot…

Secretul pentru a atrage mai mulți clienți

Din când în când ne uităm la ce mai fac alte agenții pentru a obține clienți noi. Sunt o multitudine de metode, s-au scris chiar și cărți pe tema asta. Multe agenții se axează pe optimizarea site-ului propriu pe anumite cuvinte cheie: web design, creare site, campanii social media, marketing online s.a.m.d. Scriu guest-post-uri, cumpără linkuri, își optimizează site-ul la sânge.

E și asta o strategie, dacă e făcută cum trebuie site-ul urcă în căutări, apar mulți clienți potențiali care sunt interesați de serviciile pentru care ei și-au optimizat site-ul. Problema e că nu cunoști nimic despre persoanele respective, cât de serioase sunt, dacă se poate lucra cu ele sau sunt dificile, dacă plătesc la timp sau nu. Practic, când lucrezi cu clienți noi despre care nu știi nimic cresc riscurile asociate acelei colaborări. Citește tot…

„Noi nu avem nevoie de marketing și promovare”

Câte firme nu spun asta? Cluburi, restaurante și hoteluri care se bazeaza pe clienții existenți, pe faptul că vor fi recomandați, pe poziția lor strategică. Mici afaceri care cred că lumea va cumpăra produsele lor pentru că au ceva special, pentru că sunt mai bune sau mai ieftine.

Chiar deunăzi proprietarul unui club îmi spunea că el nu are nevoie de marketing, în condițiile în care clubul lui nu avea nici măcar un site sau o pagină de Facebook. Singura metodă de promovare folosită era distribuirea de fluturași pe stradă, fluturași care știm și noi cât de bine convertesc acum, într-o societate unde suntem expuși la peste 5000 de mesaje publicitare zilnic. Citește tot…

Ce bloguri de marketing și comunicare online urmărim

Când vine vorba de marketing și comunicare online sunt foarte multe bloguri de unde putem afla ultimele noutăți, atât din România dar mai ales din afară. Noi preferăm să le citim pe cele străine, pentru că acolo apar prima dată majoritatea știrilor, care după aceea sunt comentate și analizate. Citește tot…